Jóga

Baddhakónászana – Pillangótartás vagy Cipészpóz

Hatha jógában Cipészpóznak, Gerincjógában pedig Pillangótartásnak nevezik ezt az ászanát. A szanszkrit név szó szerinti fordítása Leszorított sokszög póz.

Baddhakónászana Pillangó
Baddhakónászana felülről

Amikor a Baddhakónászanát végzed, sokkal fontosabb, hogy a gerinced nyújtott, a mellkasod pedig nyitott legyen, mint az, hogy le tudod-e simítani a térdeidet a talajra. Támaszkodhatsz a törzs mögött is, ha domborodna a hátad, amikor a lábakat próbálod megfogni.

Baddhakónászana
Baddhakónászana hátulról

Egyéni adottságoktól is függ, hogy mennyire nyitott a csípő, de rendszeres gyakorlással fejleszthető. Ha hosszabb ideig benne maradsz az ászanában, ellazítod a lábakat és a csípőt, érezheted, hogy a comb belső oldalán a combközelítő izmok engednek, és a térdek fokozatosan süllyednek a talaj irányába. Légy türelmes magadhoz és tartsd tiszteletben az aktuális határaidat!

Baddhakónászana
Baddhakónászana oldalról

Kipróbálhatod, hogy más-más érzeteket hoz, ha a talpakat közelebb vagy távolabb helyezed a medencétől. Ügyelj rá, hogy lassan, a kezek segítségével zárd a lábakat. Majd kopenzálj a combcsont befelé rotálásával. Talpakat hozd a talajra, támaszkodj hátul, és felváltva billents az egyik térdet a másik sarokhoz.

Leave a Reply