Vegán receptek

Ajvár + sós keksz

Az ajvár lehet öntet, mártogatós, pizzaalap, tésztafeltét és szendvicskrém is. Vegán, csak növényi eredetű összetevőket tartalmaz.

  • 1-2 sült padlizsán hámozva
  • 2-4 sült kápia paprika hámozva
  • 1-2 paradicsom (leforrázva, hámozva)
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • őrölt fekete- vagy színes bors
  • oregánó
  • bazsalikom
  • őrölt füstölt pirospaprika
  • csili vagy sült erős zöldpaprika
  • olíva olaj

Először a félbevágott padlizsánokat teszem a sütőbe (alufólián rácsra vagy sütőpapíron tepsibe), majd 10-15 perccel később melléjük rakosgatom a félbevágott paprikákat is. Miután megsültek és kihűltek a zöldségek, lehúzom a héjukat. Egy nagyobb edényben a többi hozzávalóval együtt összebotmixerezem. Végül öntök hozzá egy kevés olíva olajat.

Sós keksz

Fél kocka élesztőt pici cukorral kb. 1 dl langyos vízben feloldok. Fokozatosan hozzákeverek kb. 30 dkg lisztet (teljes kiőrlésű és sima búzalisztet, de lehet bármilyen gluténmentessel is), majd sózom és belekeverek különböző magvakat (pl. lenmag, fekete és/vagy fehér szezámmal, napraforgómag, tökmag). Ha nagyon lágy, teszek még hozzá lisztet. Kicsit állni hagyom a tésztát, majd kinyújtom 2-3 mm vastagra, felvágom kb. 1 cm széles és 5-6 cm hosszú csíkokra. Sütőpapírral bélelt tepsiben megsütöm. Közepes hőfokon érdemes sütni az ideális színárnyalat eléréséig.

ajvár vegán sós keksszel
Ajvár mártogatósként vegán sós keksszel
sült padlizsán és kápia paprika
Sült padlizsánok és paprikák
ajvár
Ajvár mint szendvicskrém

Leave a Reply