Jóga

Légzőgyakorlatok – A légzés figyelése

A légzés a relaxáció egyik eszköze és a meditáció alapja, ezért fontos szerepet kap a jógában. A jógagyakorlatokat, ászanákat a saját légzésünk ritmusára végezzük, tehát a légzés tudatosítása az első lépés.

Helyezkedj el kényelmes ülésben a jógaszőnyegen. Ülhetsz párnára vagy összehajtogatott plédre is. A csípőt és a lábakat lazítsd el, fejtetővel nyújtózz felfelé, a vállakat engedd hátra és lefele süllyedni. A gerinc nyújtózik, a mellkas nyitott. Ha jólesik, lehunyhatod a szemeket.

légzés figyelése
Csak figyeld a légzésedet

Kezdd el figyelni a légzésedet. Ne avatkozz bele, csak figyeld, milyen a légzésed most. Kövesd a levegő útját az orrnyílásoktól a tüdőig, majd vissza. Figyeld ezt a szabad áramlást a testedben. Tudatosítsd azt a pillanatot, amikor a belégzés kilégzésbe fordul, és a kilégzésből újra belégzés lesz.

lótuszülés
Ha kényelmes, lótuszülésben is végezhetsz légzőgyakorlatokat

A megfigyelés hatására a légzés egyre lassabbá, egyenletesebbé és mélyebbé válik, ezáltal az idegrendszer működése is kiegyensúlyozottabb lesz. A test és az elme is megpihen, feltöltődik.

Leave a Reply