Jóga

Flow Jóga

A Flow típusú jógaórákon, ahogy a neve is mutatja, a légzésünk ritmusára áramlunk. A Hatha jóga jellemzője, hogy az ászanákban hosszabb ideig, 5-7 vagy akár 10 mély, teljes jógalégzés időtartamáig maradunk. Ezzel szemben a Flow egy dinamikus jógairányzat, de ettől még nem feltétlenül gyors, hiszen a légzést hagyjuk egészen lelassulni. A Flow Jóga nem teljesen kezdő gyakorlóknak ajánlott, mivel a Hathához képest kevesebb instrukció hangzik el egy-egy ászanánál, tehát jó, ha már sok jógapózt ismersz, amikor először részt veszel egy Flow jógaórán. Míg a Hatha órákon egyszer-egyszer végzünk el minden ászanát, az aszimmetrikusakat egymás után mindkét oldalra, a Flow órákon viszont több ászanából álló gyakorlatsorokat viszünk végig, először az egyik, majd a másik oldalon. Előfordul az is, hogy az óra különböző pontjain újra és újra ismétlődik ugyanaz az ászana. Ilyenkor lehetőséged van megfigyelni, hogyan jutsz egyre mélyebbre a pózban, és kipróbálhatsz más verziókat is. A Flow gyakorlásban számíthatsz nehezebb, haladó szintű ászanákra is.

jógapózok
Haladó ászanák: Sirsászana – Fejenállás, Csakrászana vagy Urdva Dhanurászana – Teljes híd, Nirálamba Pársvakónászana – Kéztámasz nélküli oldalsó szögtartás

A Flow irányzat jellemezője, hogy a gyakorlatsorokat vinyászákkal, ismétlődő elemekkel kötjük össze. A leggyakoribb vinyásza a “deszka – csaturaga – felfelé néző kutya – lefelé néző kutya” sorozat, amelyet kezdőként még nehéznek érezhetsz, de haladóként már azt tapasztalod, hogy egy finom hullámzással átsimítod a gerincedet. A Flow típusú órák gyakran valamilyen tematika köré épülnek (pl. csípőnyitás, egyensúlygyakorlatok vagy egy nehezebb ún. csúcsászana), illetve stílusuk alapján szoktuk fantázianevekkel is illetni őket: Slow Flow, Ladder Flow, Power Flow, Soft Flow stb. A Flow gyakorlást is mindig Savászanában (Hullapóz, laza hanyatt fekvés) végzett relaxációval zárjuk.

jógaszőnyeg
webshop: https://www.jogacity.hu/ Kuponkód: levendulajóga

Szólj hozzá