Jóga

Flow Jóga

A Flow típusú jógaórákon, ahogy a neve is mutatja, a légzésünk ritmusára áramlunk. A Hatha jóga jellemzője, hogy az ászanákban hosszabb ideig, 5-7 vagy akár 10 mély, teljes jógalégzés időtartamáig maradunk. Ezzel szemben a Flow egy dinamikus jógairányzat, de ettől még nem feltétlenül gyors, hiszen a légzést hagyjuk egészen lelassulni. A Flow Jóga nem teljesen kezdő gyakorlóknak ajánlott, mivel a Hathához képest kevesebb instrukció hangzik el egy-egy ászanánál, tehát jó, ha már sok jógapózt ismersz, amikor először részt veszel egy Flow jógaórán. Míg a Hatha órákon egyszer-egyszer végzünk el minden ászanát, az aszimmetrikusakat egymás után mindkét oldalra, a Flow órákon viszont több ászanából álló gyakorlatsorokat viszünk végig, először az egyik, majd a másik oldalon. Előfordul az is, hogy az óra különböző pontjain újra és újra ismétlődik ugyanaz az ászana. Ilyenkor lehetőséged van megfigyelni, hogyan jutsz egyre mélyebbre a pózban, és kipróbálhatsz más verziókat is. A Flow gyakorlásban számíthatsz nehezebb, haladó szintű ászanákra is.

jógapózok
Haladó ászanák: Sirsászana – Fejenállás, Csakrászana vagy Urdva Dhanurászana – Teljes híd, Nirálamba Pársvakónászana – Kéztámasz nélküli oldalsó szögtartás

A Flow irányzat jellemezője, hogy a gyakorlatsorokat vinyászákkal, ismétlődő elemekkel kötjük össze. A leggyakoribb vinyásza a “deszka – csaturaga – felfelé néző kutya – lefelé néző kutya” sorozat, amelyet kezdőként még nehéznek érezhetsz, de haladóként már azt tapasztalod, hogy egy finom hullámzással átsimítod a gerincedet. A Flow típusú órák gyakran valamilyen tematika köré épülnek (pl. csípőnyitás, egyensúlygyakorlatok vagy egy nehezebb ún. csúcsászana), illetve stílusuk alapján szoktuk fantázianevekkel is illetni őket: Slow Flow, Ladder Flow, Power Flow stb. A Flow gyakorlást is mindig Savászanában (Hullapóz, laza hanyatt fekvés) végzett relaxációval zárjuk.

A Flow Jóga órákon jelenleg online vehetsz részt minden kedden 18:00-19:15 között. Ezek a csoportos interaktív online jógaórák Messenger videóhíváson keresztül zajlanak. A gyakorlás során a mikrofonodnak kikapcsolva, de a kamerádnak bekapcsolva kell lennie azért, hogy tudjam, sikerül követned az órát és biztonságosan végzed az ászanákat. Telefon helyett inkább asztali számítógépről webkamerával vagy laptopról ajánlott csatlakozni a videóhíváshoz, hiszen a legfontosabb, hogy te is tökéletesen láss és hallj mindent. A kényelmes otthoni jógázáshoz ITT találsz ötleteket. További információkat megtudhatsz az aktuális eseményekből Facebookon.

Mind az online, mind a személyes jógaórán saját felelősségedre veszel részt. Még az óra előtt tudasd velem, ha sérülésed vagy egészségügyi problémád van. Szükség esetén konzultálj az orvosoddal, hogy javasolja-e a jógát. Az óra során kövesd mindig pontosan az instrukciókat, és csak azokat a gyakorlatokat és ászana verziókat végezd, amelyek az aktuális testi állapotodnak megfelelőek. Jógagyakorlás előtt 2-3 órával már ne egyél.

Az online jógaórákra Messenger üzenetben tudsz bejelentkezni, használd az üzenetküldés funkciót akár itt az oldalon (a bal alsó sarokban látható jelre bökj vagy kattints)!

jógaszőnyeg
webshop: https://www.jogacity.hu/ Kuponkód: levendulajóga

Leave a Reply