• Jóga

    Flow Jóga

    A Flow Jóga órákon jelenleg online vehetsz részt minden kedden 18:00-19:15 között. A Flow típusú jógaórákon, ahogy a neve is mutatja, a légzésünk ritmusára áramlunk.

  • Vegán receptek

    Aranytej

    Egészséges vegán téli ital. A hozzávalók csomagolás mentesen is beszerezhetőek! kb fél liter házi zabtej (5 evőkanál zabpehely 5 dl vízzel összebotmixerezve, leszűrve) 1 teáskanál kurkuma 2-3 szem kardamom félbevágva 1-2 szem fekete bors és/vagy egy pici csilipehely kb 1,5 cm-es darab gyömbér felvágva 1 fahéjrúd barna nádcukor (vagy bármi más édesítő) pici só A zabtejet egy kisebb lábasban elkezdtem melegíteni, hozzáadtam és elkevertem benne minden összetevőt. Kis lángon még 5-6 percig melegítettem, majd a felforrás előtt elzártam. Rátettem a fedőt és hagytam állni még 4-5 percig, hogy az aromák teljesen kioldódhassanak. Végül szűrőn keresztül bögrébe öntöttem. A fűszerek arányán változtass nyugodtan a saját ízlésed szerint!

  • Jóga

    Légzőgyakorlatok – Váltott orrlyukas légzés

    A váltott orrlyukas légzés (Nádi Sódhana vagy Anulóma Vilóma Pránajáma) legegyszerűbb változatát kezdő jógaórákon is végezzük és az otthoni gyakorlásodba is beépítheted. Mint minden légzőgyakorlat, ez is növeli a tüdő kapacitását, stresszoldó hatású és segíti a meditációt.

  • Jóga

    Mi a jóga?

    A jóga egy folyamat, amely által a gyakorló kijuthat az élet és a halál örök körforgásából. Amíg nem sikerül ezt elérnie, addig is értelmes és boldog életet élhet a jóga által. A jóga az önismeret és az önmegvalósítás útja. Maga a jóga szó szanszkrit eredetű, a jelentése „újra összekapcsolódni az Abszolút Igazsággal”. A jóga szó másik jelentése az érzékek "igába hajtása", az elme fegyelmezése, kontrollja.

  • Vegán receptek

    Cukkinifasírt két változatban

    Két teljesen különböző ízvilágú vegán cukkini fasírt receptje. Mindkét változat serpenyőben és sütőben is elkészíthető, többféle körettel, salátával és öntettel kombinálható. Cukkinifasírt liszttel és keleti fűszerezéssel 1 közepes cukkini 10-15 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt (vagy bármilyen GM) kurkuma füstölt pirospaprika őrölt görögszénamag só őrölt színes bors kb fél dl olaj (napraforgó vagy olíva) 1 kisebb fej vöröshagyma 1-2 gerezd fokhagyma Lereszelem nagy lyukú reszelőn a cukkinit, sózom és egy kicsit állni hagyom. Leöntöm róla a levet, amit eresztett. Belekeverem az apróra vágott hagymákat, a fűszereket és az olajat, majd hozzáadok annyi lisztet, hogy jól formálható állaga legyen. Egyforma méretű korongokat készítek belőlük, majd a sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatom (kb. 10-14…

  • Jóga

    Levendula Jóga a Ligetben

    Kihasználva a jó időt többször is gyakoroltunk együtt az újszegedi Erzsébet Liget fáinak árnyékában. A természetben jógázni nem csak a friss levegő miatt különleges élmény. Jóga közben közvetlenül átélheted, hogy a természet része vagy te is, ha a tested alatt a talajt és a füvet érzed, ha felnézel, falevelek látsz miközben a madárcsicsergést hallgatod.

  • Jóga

    Vriksászana – Fapóz, egyensúlygyakorlat

    Minden egyensúlygyakorlat fejleszti koncentrációt, az egyhegyű figyelem képességét, összehangolja a két agyfélteke működését és javítja a testtartást is. Az, hogy egy egyensúlygyakorlatot mennyire stabilan tudunk kivitelezni, függ a pillanatnyi idegrendszeri állapotunktól. Tehát a jógapóz stabilitása az aktuális mentális és érzelmi stabilitásunkról is tanúskodik.

  • Vegán receptek

    Spenótos – (vegán) tejszínes tészta

    Tojás nélküli tésztával és növényi tejszínnel. Kb 20 perc alatt kész kb 20 dkg spenót (friss vagy mirelit) növényi tejszín (akár házi zab vagy rizs) 1-2 gerezd fokhagyma szerecsendió citromlé őrölt fehérbors só + durum tészta (pl penne), növényi sajt A spenótot megmosom (ha túl nagyok a levelek, széttépkedem), majd egy lábasban kevés vízzel felteszem főni (ha mirelit, kiolvasztani). Belereszelem a fokhagymát és egy kevés szerecsendiót, hozzáadom a sót, borsot. Amikor felforr, beleöntöm a növényi tejszínt, és néhány percig kis lángon még tovább főzöm. Miután elzártam, belecsavarok egy kevés citromlevet, de ez el is hagyható. A külön lábasban megfőzött tésztára öntöm, összekeverem.

  • Jóga

    Hátizmok erősítése

    A jógában a nyújtás mellett az erősítésnek is fontos szerepe van. A gerincfeszítő és a lapockaközelítő izmok erősítése fontos a helyes testtartás eléréséhez. Helyes tartásban nyitott a mellkas, könnyebb és szabadabb a légzés, valamint megelőzhetőek az egyenetlen terhelés okozta panaszok. Mielőtt elkezded az erősítést, mozgasd át a gerincet! Ehhez egy korábbi bejegyzésben találsz gyakorlatokat, a megtekintéshez kattints ide!