Óratípusok

BEJELENTKEZÉS A CSOPORTOS JÓGAÓRÁKRA

Hatha Jóga (Csütörtök 18:00-19:30)

A Hatha jógairányzat jellemzője, hogy az ászanákban hosszabb ideig, 5-7 vagy akár 10 mély, teljes jógalégzés időtartamáig maradunk. Ez idő alatt sem teljesen mozdulatlan a test, folyamatosan dolgoznak az izmok és az idegrendszer, egyre jobban elmélyül a póz. Megfigyelheted közben a légzésedet és külön-külön az egyes testrészeid érzeteit. Az aszimmetrikus ászanákat mindig először a jobb, majd a bal oldalra is elvégezzük. A Hatha jógaórákat ülésben, ráhangolódással kezdjük, majd több kör Napüdvözletet végzünk bemelegítésként. Ezután rendszerint álló- és egyensúlyi ászanák következnek. Az óra részét képezik az erősítő– és nyújtó gyakorlatok is, különös tekintettel a váll és a csípő területére. Az óra végéhez közeledve fordított testhelyzetek jönnek, majd néhány könnyű levezető póz, pl. gerinccsavarás háton fekvésben. Haladó szintű ászanák a Hatha órákon pl. a mély előre- és hátrahajlások, fejenállás, összetettebb egyensúlygyakorlatok. A gyakorlást mindig légzőgyakorlattal és relaxációval zárjuk.

haladó jógapózok Sirsászana Fejenállás, Csakrászana vagy Urdva Dhanurászana Teljes híd, Nirálamba Pársvakónászana Kéztámasz nélküli oldalsó szögtartás
Haladó ászanák: Sirsászana – Fejenállás, Csakrászana vagy Urdva Dhanurászana – Teljes híd, Nirálamba Pársvakónászana – Kéztámasz nélküli oldalsó szögtartás

Flow Jóga (Kedd 18:00-19:30)

A Flow típusú jógaórákon a légzés ritmusára áramlunk. Tehát a Flow egy dinamikus jógairányzat, de ettől még nem feltétlenül gyors, hiszen a légzést hagyjuk egészen lelassulni. A Flow Jóga nem teljesen kezdő gyakorlóknak ajánlott, mivel a Hathához képest kevesebb instrukció hangzik el egy-egy ászanához, tehát jó, ha már ismered őket. Az órákon is számíthatsz nehezebb, haladó szintű ászanákra. Míg a Hatha órákon egyszer-egyszer végzünk el minden ászanát, az aszimmetrikusakat egymás után mindkét oldalra, a Flow órákon több ászanából álló gyakorlatsorokat viszünk végig, először az egyik, majd a másik oldalra. Előfordul az is, hogy az óra különböző pontjain újra és újra ismétlődik ugyanaz az ászana. Ilyenkor lehetőséged van megfigyelni, hogyan jutsz egyre mélyebbre a pózban, és kipróbálhatsz más verziókat is. A Flowban vannak vinyászák, ismétlődő összekötő elemek a gyakorlatsorok között. Ezeket az órákat is mindig Savászanában (Hullapóz, laza hanyattfekvés) végzett relaxációval zárjuk. Ha már egy ideje jógázol és szeretnél fejlődni, válaszd ezt az óratípust!

Ilyen fokozatosan nehezedő, ún. építette vinyasaval is találkozhatsz a Flow jógaórákon

Gerincjóga

Akkor is érdemes elkezdened jógázni, ha nem érzed magad elég erősnek vagy hajlékonynak, hiszen az ászanák rendszeres gyakorolásával tudsz majd fizikailag is fejlődni. A Gerincjóga kezdők számára is ideális irányzat. A Gerincjógáról ITT olvashatsz bővebben.

A jógaórák aktuális eseményeit itt találod: https://www.facebook.com/levendulajoga/events/

Egyéni vagy páros jógaóra

Ha a csoportos jógaórák időpontjai nem megfelelőek a számodra, vagy szeretnéd, ha a gyakorlatok még inkább a saját adottságaidhoz igazodnának, jöhetsz hozzám egyéni jógaórára is. Az egyéni órákon speciálisabb gyakorlatokat is végzünk, például a falnál, és kipróbálhatod akár a jógakereket is. A páros jógaórákon egy közeli hozzátartozóddal, családtagoddal vagy barátoddal tudsz részt venni. Ezeken az alkalmakon megtanulhatjátok, hogyan segíthetitek egymást az ászananák pontos kivitelezésében és elmélyítésében. A segítségnyújtáson kívül kifejezetten párban végezhető gyakorlatokat is megismerhettek. Az egyéni órákra Facebookon a Foglalás most gombbal tudsz bejelentkezni a szolgáltatás, majd az időpont kiválasztásával, vagy írj üzenetet! A szolgáltatásokat itt találod: https://www.facebook.com/levendulajoga/services

Mellkasnyitás jógakerékkel jógapóz
Mellkasnyitás jógakerékkel

Szabadtéri jógaóra

Amikor az időjárás engedi, a szabadban is szotunk jógázni. A természetben, a friss levegő gyakorolni mindig különleges élmény. Jóga közben közvetlenül átélheted, hogy a természet része vagy te is. Szintén a Facebookon az eseményeknél tudsz informálódni a meghirdetett szabadtéri órák helyszínről és időpontjáról.

szabadtéri jóga
Jóga a szabadban

Online jógaóra

A csoportos interaktív online jógaórák videóhíváson keresztül zajlanak (jelenleg a keddi Flow és a csütörtöki Hatha is ilyen). Úgy kell elhelyezned az eszközödet (telefon helyett inkább asztali számítógép webkamerával vagy laptop ajánlott), hogy a lehető legjobban láthassalak. Ez azért fontos, hogy tudjam, sikerül követned az instrukciókat. De még fontosabb, hogy te is tökéletesen lásd és halld az órát. Az otthoni jógázáshoz ITT találsz ötleteket.

Mind az online, mind a személyes jógaórán saját felelősségedre veszel részt. Még az óra előtt tudasd velem, ha sérülésed vagy egészségügyi problémád van. Szükség esetén konzultálj az orvosoddal, hogy javasolja-e a jógát. Az óra során kövesd mindig pontosan az instrukciókat, és csak azokat a gyakorlatokat és ászana verziókat végezd, amelyek az aktuális testi állapotodnak megfelelőek. Jógagyakorlás előtt 2-3 órával már ne egyél. Ne felejtsd el, hogy a jógatradíció szerint (meg egyébként is) mindig tisztán és tiszta ruhában gyakorlunk.

BEJELENTKEZÉS A CSOPORTOS JÓGAÓRÁKRA

Várlak szeretettel🙏🏻☮️💜